Allerede i intervjufasen fremstod Inventura som et varmt og inkluderende selskap med faglig tyngde. Inventura var derfor et enkelt valg.

Martin Hagestad, nyansatt i Inventura

Inventura vokser – og ansetter

Inventura vokser og ansetter, og nå i høst får vi hele tolv nyansatte inn dørene i Oslo og Bergen.

Et godt knippe med både talent og erfaring har nettopp begynt i Inventura. De vil styrke vår evne til å bistå våre kunder med forbedringer i deres innkjøpsdrevne verdikjeder, både operativt, strategisk og regulatorisk.

Både våre nye og eksisterende medarbeidere har kompetanse, verktøy og prosesser som sikrer treffsikre analyser, presise strategier, og høy kvalitet i alle deler av et leverandørforhold.

De nye ansiktene på Inventura-laget:

Lars Christensen, konsulent, master i juss og økonomi fra universitet i Utrecht.

Henning Liseth Langedal, konsulent, master i logistikk og supply chain management.

Mariel Ribe, konsulent, jurist med spesialisering innenfor offentlige anskaffelser.

Fredrik Thomassen, konsulent, master i økonomisk styring.

Eva Åsne Aadland, konsulent, siviløkonom og radiograf.

Hege Løland, seniormanager, jurist med lang erfaring fra offentlige anskaffelser, særlig i kommunesektoren.

Sondre Bore Sandve, konsulent, master fra Copenhagen Business School i internasjonal markedsføring og ledelse.

Rikke Bentzon, økonom fra Cass Business School, bred erfaring med anskaffelser fra bygg- og anleggsbransjen. Martin Hagestad, rådgiver, master i shipping, trade & finance fra Cass Business School, erfaring med anskaffelser fra subsea-bransjen.

Kjetil Forfang, seniormanager, sivilingeniør, lang erfaring med innkjøp både operativt og strategisk blant annet fra olje og gass i Statoil og Kværner og som innkjøpsdirektør i henholdsvis Braathens, NSB og Statkraft. Med de siste 14 år som innkjøpsdirektør i Statkraft har han betydelig kompetanse innen fornybar energi.

Simen Litlehaug Antonsen, konsulent, siviløkonom med master i logistikk.

I tillegg til elleve nye konsulenter har siviløkonomen Halvor Namtvedt begynt i stillingen som kontoransvarlig og administrativ støtte ved Bergenskontoret.

Men hvorfor begynte de hos oss?

Selv med så mange nyansatte er det heldigvis klare fellestrekk i begrunnelsene for hvorfor hver enkelt har valgt å begynne i Inventura:

Rikke Bentzon har erfaring som innkjøpssjef, og kjente godt til Inventura før hun søkte hit. Hun visste at her fikk hun videreutviklet sin kompetanse i et fagfelt hun brenner for: – I min tid som Innkjøpsleder for en entreprenør i Bergen har jeg opplevd Inventura gjennom flere arenaer. I alle mine opplevelser har Inventura fremstått som dyktig, profesjonell og fremoverlent. I tillegg er det en organisasjon som består av veldig hyggelig mennesker – som jeg nå er så heldig å kunne kalle mine kollegaer.

For nyutdannete Mariel Ribe var det det solide tverrfaglige miljøet og kompetanse som lokket: – Jeg valgte Inventura som arbeidsplass fordi det er en virksomhet hvor høy kompetanse og kvalitet i arbeidet er viktig, men hvor oppmerksomheten rundt menneskene bak er vel så viktig. Inventura tilbyr rom for personlig og faglig utvikling, tidlig ansvar og tillit – og medarbeidere som virkelig ønsker å spille hverandre gode.

Tverrfaglig og utviklende

Også Martin Hagestad prioriterte Inventura på grunn av den gode miksen mellom faglig utvikling og et mangfoldig og inkluderende miljø: – Allerede i intervjufasen fremstod Inventura som et varmt og inkluderende selskap med faglig tyngde. Jeg søkte etter en tverrfaglig arbeidsplass som oppfordret til kunnskapsdeling, utvikling og teamarbeid. Inventura var derfor et enkelt valg.

Lars Christensen ble også overbevist om at Inventura var riktig sted for ham tidlig i prosessen: – jeg valgte Inventura fordi jeg fordi jeg ønsker å jobbe i tverrfaglige samarbeid, både innenfor og utover min egen kjernekompetanse. Jeg fikk under rekrutteringsprosessen raskt inntrykk av at Inventura er et sted der det er høyt under taket og flat struktur. Nyutdannede skal læres av i tillegg til å læres opp.

Selv om mange av de nyansatte i denne omgangen er nyutdannede, er det et par skikkelige ringrever som har meldt overgang til Inventura også: Hege Løland valgte Inventura fordi hun så at selskapet er et spennende og interessant sted å være, både faglig og menneskelig. Etter mange år som daglig leder i et kommunalt eid innkjøpsselskap gleder hun seg til nye utfordringer i konsulentbransjen.

Vi ønsker alle våre nyansatte varmt velkommen, og gleder oss over å kunne tilby våre kunder et enda større og mer høykompetent team. Med rause, handlekraftige og nytenkende medarbeidere.

Les mer om hvordan det er å jobbe i Inventura her. Vi er i vekst og leter alltid etter folk som kan bidra til å gjøre oss bedre. Vil du søke jobb hos oss kan du gjøre det her.

 

Gunnar Bleness

Partner / leder marked, kommunikasjon og HR

gunnar.bleness@inventura.no 907 61 867
Se alle ansatte